Establecimiento: Colegio N ° 10 General Martín Miguel de Güemes

Profesora: CPN Elisa I. Yácoma de Vergés

Año 2004

 

 

Área: Comunicación, Arte y Diseño

Espacio Curricular: Lengua Extranjera-Inglés       Año 9° EGB3 A-B-C-D

 

Contenidos conceptuales

 

Unidad I

Lengua y Cultura Inglesa

El idioma inglés y el idioma español. Raíces  históricas comunes. Línea temporal y su comparación con la línea temporal de nuestras raíces lingüísticas.

 Lenguas de comunicación universal a través de los siglos .Griego, el latín, francés inglés ¿Porqué estudiamos inglés en la actualidad?

Lecturas: ”The Roots of English”. The English Flag.”, ”A language divided”, ”Franglais”, ”abstract vs. concret.” Get ready. ”Snow boy” review .Grammar review.

 

Unidad II

 Present simple. Asking and giving personal information .Have got: questions  and negatives. To be, have got, can, there is, there are

Talking about possessions. Describing your bedroom. Cloths. Furniture.

Things happening now.

Some /any: affirmative, negatives, questions. Talking about availability. Making suggestions. Cutlery. Crockery . Food. The meals.

Countable and uncountable nouns. How much /how many .Talking about quantity.

Lecturas:”Helen´s revenge”.”A picnic.” “Ramsey Island””Dr.Jekyll y Mr Hyde”.learnig Workshop 5.

 

Unidad III

Present continuous. Affirmative and questions. Talking about things happening now. Useful objects. Activity verbs. Present continuous: negatives. Possessive pronouns: mine, etc. Question: Whose? Talking about the weather. Talking about possession.

Present simple or Present Continuous.  Talking about hobbies.

Lecturas:Whar´s he doing?”.”The weather” .”I keep snakes” ”Build your skills 9”.”Learnig Workshop 10”

 

Unidad IV

Past tense of the verb to be. Talking about past events. Past Simple: Regular verbs. Talking about past events. Telling a story in the past. . Sequences: first of all, then. Talking about people’s personal history. Dates. Opposite adjectives.”The inventors””Build your skills 14”

Lecturas:”Sea watch camp”The accident”.

 

Unidad V

Past Simple: Questions: asking about the past. Sequences: first of all, then. Past simple: negatives: making suggestions. Past Simple: Irregular verbs. Talking about films. Months

 Ordinal numbers.

Going to Future Talking about ambitions. Jobs. Plans and intentions. Sports and activities.

Lecturas :”Learning workshop 15.”Birthdays””Take that”. ”The dinosaurs come too. ”Build your skills 19”Learnig workshop 20”.”My future” .”Holiday plans”.

 

Bibliografía:

Lets go for EGB:students book 2. Edit Longman.

Explorer. Edit. Macmillan Heinneman.

Direct English.Edit. Mcmillan Heinneman

Contenidos actitudinales:

            .

Evaluación:

Permanente:

a)Aportación de material de studio: carpeta ,libro y diccionario.

b) Deberes.

c)Trabajos grupales, exposición oral y escrita, dramatizaciones . Trabajos Prácticos

Espectativas de logro:

 

Tiempo3 horas cátedra semanales

Una unidad por trimestre. Unidades de cierre IV y V

 

 

Actividades:

Análisis de Textos escritos. Extraccion de vocabulario.Listening and reading.Redacción de relatos cortos.