Establecimiento: Colegio N ° 10 General Martín Miguel de Güemes
Profesora: CPN Elisa I. Yácoma de Vergés
Año 2004
Área: Comunicación, Arte y Diseño
Espacio Curricular: Lengua Extranjera-Inglés Año 9° EGB3 A-B-C-D
Contenidos conceptuales
Unidad I
Lengua y Cultura Inglesa
El idioma inglés y el idioma español. Raíces históricas comunes. Línea temporal y su comparación con la línea temporal de nuestras raíces lingüísticas.
Lenguas de comunicación universal a través de los siglos .Griego, el latín, francés inglés ¿Porqué estudiamos inglés en la actualidad?
Lecturas: ”The
Roots of English”. The English Flag.”, ”A language divided”, ”Franglais”,
”abstract vs. concret.” Get ready. ”Snow boy” review .Grammar review.
Unidad II
Present simple. Asking and giving personal
information .Have got: questions and
negatives. To be, have got, can, there is, there are
Talking
about possessions. Describing your bedroom. Cloths. Furniture.
Things
happening now.
Some /any: affirmative,
negatives, questions. Talking about availability. Making suggestions. Cutlery.
Crockery . Food. The meals.
Countable
and uncountable nouns. How much /how many .Talking about quantity.
Lecturas:”Helen´s
revenge”.”A picnic.” “Ramsey Island””Dr.Jekyll y Mr Hyde”.learnig Workshop 5.
Unidad III
Present
continuous. Affirmative and questions. Talking about things happening now.
Useful objects. Activity verbs. Present continuous: negatives. Possessive
pronouns: mine, etc. Question: Whose? Talking about the weather. Talking about
possession.
Present
simple or Present Continuous. Talking
about hobbies.
Lecturas:Whar´s
he doing?”.”The weather” .”I keep snakes” ”Build your skills 9”.”Learnig
Workshop 10”
Unidad IV
Past tense
of the verb to be. Talking about past events. Past Simple: Regular verbs.
Talking about past events. Telling a story in the past. . Sequences: first of
all, then. Talking about people’s personal history. Dates. Opposite adjectives.”The
inventors””Build your skills 14”
Lecturas:”Sea
watch camp”The accident”.
Unidad V
Past Simple:
Questions: asking about the past. Sequences: first of all, then. Past simple:
negatives: making suggestions. Past Simple: Irregular verbs. Talking about
films. Months
Ordinal numbers.
Going to
Future Talking about ambitions. Jobs. Plans and intentions. Sports and
activities.
Lecturas
:”Learning workshop 15.”Birthdays””Take that”. ”The dinosaurs come too. ”Build
your skills 19”Learnig workshop 20”.”My future” .”Holiday plans”.
Bibliografía:
Lets go for
EGB:students book 2. Edit Longman.
Explorer. Edit. Macmillan Heinneman.
Direct
English.Edit. Mcmillan Heinneman
Contenidos actitudinales:
.
Evaluación:
Permanente:
a)Aportación de material de studio: carpeta ,libro y diccionario.
b) Deberes.
c)Trabajos grupales, exposición oral y escrita, dramatizaciones . Trabajos Prácticos
Espectativas de logro:
Tiempo3 horas cátedra semanales
Una unidad por trimestre. Unidades de cierre IV y V
Actividades:
Análisis de Textos escritos. Extraccion de vocabulario.Listening and reading.Redacción de relatos cortos.